sobota, 25 listopada 2017

Lata 20- czyli kapelusz muszkietera i fedora

Zastanawiają was jak ubierały się kobiety i mężczyźni w latach 20? Dzięki temu blogu poznacie najważniejsze założenia stylu poszczególnych dekad XX wieku. A zaczynamy od lat 20!

Zarówno moda damska, jak i męska przeszły wtedy wielką metamorfozę. Nastąpiło wyzwolenie się z ubrań krępujących ruchy i niewygodnych. Królowały fasony w kształcie litery H, czyli proste sukienki z nisko osadzonym stanem. O podkreśleniu talii można było zapomnieć. Modne były krótkie fryzury, często chowane pod ciasno przylegającym kapeluszem, który zasłaniał większość czoła. Makijaż był mocny – prym wiodła ciemna szminka i zaakcentowane oczy z kreską na powiece, która sprawiała, że twarz wydawała się smutna.


                  Wieczorne wyjścia!

Na wieczorne wyjścia kobiety wybierały długie suknie lub sukienki z frędzlami (tzw. flappery), szale z piór, korale, buty na niezbyt wysokim obcasie. Znakiem rozpoznawczym tej epoki były również oryginalne nakrycia głowy: małe kapelusze, opaski, fascynatory oraz obowiązkowo cygaretka w ręce.

4 komentarze:

  1. Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie kiedyś kapelusze były bardziej popularne i tak mi się wydaje. Jednak ja dziś bardzo chętnie noszę te nakrycia głowy i jestem zdania, że nadal są piękne. Najlepiej mi pasują te od https://hatfactory.pl/ więc jak tylko mam okazję to zamawiam sobie kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń